«Com tenim la Llengua? (i III: Principat d’Andorra, Principat de Catalunya)»

El dia 30 de juny vam celebrar, en format virtual, la taula rodona del cicle «Parlem-ne!» que cloïa el bloc iniciat l’any passat sobre l’estat de la llengua als diferents territoris de parla catalana.

En aquesta ocasió, comptàrem en la primera exposició amb la filòloga Marta Pujol, cap del Servei de Política Lingüística del Govern d’Andorra, la qual ens va oferir una detalladíssima informació de l’ús del català al Principat d’Andorra, tant pel que fa a estadístiques com a la materialització quotidiana d’aquest ús, que qualificà de creixent respecte a les dades i a la realitat de fa uns quants anys. També ens donà a conèixer les diferents accions que el Govern andorrà duu a terme per a promoure el català en tots els àmbits i fer-lo atractiu. Destacà que el gran avantatge que tenen a Andorra és que el català és l’única llengua oficial.

Tot seguit el professor Miquel Àngel Pradilla, director de la Xarxa Cruscat de  l’Institut d’Estudis Catalans i president de la Societat Catalana de  Sociolingüística, com a bon coneixedor de les peculiaritats lingüístiques i de les  diferències en l’ús que fa de la llengua cada zona de Catalunya, ens brindà una  dinàmica presentació de la situació actual en aquest territori, situació que ell veu no sense preocupació però amb esperança. «El pitjor moment ja l’hem passat», argumentà davant l’actitud pessimista que mostrava la intervenció d’una assistent, la qual veia un futur molt negre per al català. I insistí a dir que, sobretot, «cal construir el futur» i que ara és el moment, ja, d’establir un nou model de política lingüística.

Podeu visualitzar l’activitat al nostre canal de YouTube.

El cicle «Parlem-ne!» té el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Generalitat de Catalunya - Departament de Cultura

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *